مدیریت استراتژیک فرآیندی است که به کمک آن مدیران استراتژیهایی را تدوین و اجرا میکنند تا به عملکرد بالایی دست یابند و مزیت رقابتی پایدار خلق کنند. یکی از متمایزترین ویژگیهای مدیریت استراتژیک تمرکز منحصربهفرد یا سطح تحلیل آن است.
علم اقتصاد بر موضوعات سطح «کلان»- یا خارج از شرکت- متمرکز است. برای مثال، حوزه اقتصاد کلان، اشتغال، سطوح قیمتها و رشد اقتصادهای ملی و بینالمللی را مورد بررسی قرار میدهد؛ درحالیکه کانون توجه حوزه اقتصاد خرد بر صنایع و ماهیت رقابت در محیطهای مختلف صنعتی...
نادانستههای فروش که به استراتژی ضربه میزند
Frank V. Cespedesنویسنده
مترجم: رویا مرسلی
هدف استراتژی، رشد سودآور است یعنی خلق ارزش اقتصادی بالاتر از هزینه سرمایه یک شرکت.
شگردهایی برای محبوبترین رئیس دنیا شدن
نویسنده: Caroline James
مترجم: میثاق شمشیری
وقتی رئیس یک شرکت در عصر آخرین روز کاری هفته، داخل شرکت با عصبانیت میگوید از افزایش حقوق دیگر خبری نیست؛ نباید انتظار داشته باشیم که کارمندانش او را دوست داشته باشند. شاید محبوب بودن رئیس، از پیشنیازهای اصلی رسیدن به موفقیت یک شرکت نباشد. ولی به خاطر داشته باشید که تلاشهایی که برای محبوبیت میکنید، هیچ هزینهای برای شما و شرکتتان ندارد. در یکی از تحقیقات انجام شده توسط شرکت تیپ تاپ جاب (TipTopJob)، اعداد و ارقام نشان میدهد...
Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/managers/#ixzz3HspSLFkx