صورتجلسه شماره 38 کمیته آموزش مورخ 96/8/3
عنوان: صورتجلسه کمیته آموزش و غذایی
|
انجمن شركت هاي صنعت پخش ايران
شعبه اصفهان
|
شروع: 16
|
تاريخ: 96/8/3
|
شماره:38
|
خاتمه: 18
|
محل برگزاري: دفتر انجمن
|
حاضرین: آقايان سلطانی، حیدری پور، عیسوند، کریم زاده، احمد زاده، تحویلیان، عباد، رادمهر، طالبی، ردانی پور،موسوی، خضری، امیری و نظری
|
گزارش جلسه
|
مبحث طبقه بندی مشتریان از کتاب روانشناسی فروش بریان تریسی توسط جناب آقای سلطانی شروع و مسائل ذیل عنوان شد:
|
کار فروشنده خلاصه شده در سه مبحث 1- ارتباط 2- فروش 3- تسویه حساب. در ادامه طبقه بندی مشتریان در تیپ های شخصیتی 1- بی تفاوت 2- مشتری حتمی 3- مشتری تحلیل گر 4- مشتری وظیفه گرا 5- مشتری معاشرتی 6- مشتری رابطه گرا مطرح گردید و عنوان شد که بهترین مشتری که بهتر است با ایشان کار شود مشتری تحلیل گرا و بدترین مشتری مشتریان معاشرتی می باشد و در ادامه نیز در مورد مبحث فروش که ابتدا باید به فروشنده خود آموزش دهیم که بتواند در مورد کالاهای شرکت اطلاعات کامل و کافی داشته باشد و حداقل بتواند 5 دقیقه در مورد کالاهای خود صحبت کند و در مورد تسویه حساب نیز عنوان شد که باید سه مرحله نیاز مشتری به کالا و خدمات شرکت و عزت نفس داشته باشیم تا بتوانیم وصول و تسویه خوبی داشته باشیم.
|
در خاتمه قرار شد که برای جلسه آینده مجدد در مورد مباحث دیگر این کتاب صحبت و گفتگو گردد.
|