صورتجلسه شماره 38 کمیته آموزش مورخ 96/8/3

عنوان: صورتجلسه کمیته آموزش و غذایی

انجمن شركت هاي صنعت پخش ايران

شعبه اصفهان

شروع: 16

تاريخ: 96/8/3

شماره:38

خاتمه: 18

محل برگزاري: دفتر انجمن

حاضرین: آقايان سلطانی، حیدری پور، عیسوند، کریم زاده، احمد زاده، تحویلیان، عباد، رادمهر، طالبی، ردانی پور،موسوی، خضری، امیری و نظری

گزارش جلسه

مبحث طبقه بندی مشتریان از کتاب روانشناسی فروش بریان تریسی توسط جناب آقای سلطانی شروع و مسائل ذیل عنوان شد:

کار فروشنده خلاصه شده در سه مبحث 1- ارتباط 2- فروش 3- تسویه حساب. در ادامه طبقه بندی مشتریان در تیپ های شخصیتی 1- بی تفاوت 2- مشتری حتمی 3- مشتری تحلیل گر 4- مشتری وظیفه گرا 5- مشتری معاشرتی 6- مشتری رابطه گرا مطرح گردید و عنوان شد که بهترین مشتری که بهتر است با ایشان کار شود مشتری تحلیل گرا و بدترین مشتری مشتریان معاشرتی می باشد و در ادامه نیز در مورد مبحث فروش که ابتدا باید به فروشنده خود آموزش دهیم که بتواند در مورد کالاهای شرکت اطلاعات کامل و کافی داشته باشد و حداقل بتواند 5 دقیقه در مورد کالاهای خود صحبت کند و در مورد تسویه حساب نیز عنوان شد که باید سه مرحله نیاز مشتری به کالا و خدمات شرکت و عزت نفس داشته باشیم تا بتوانیم وصول و تسویه خوبی داشته باشیم.

در خاتمه قرار شد که برای جلسه آینده مجدد در مورد مباحث دیگر این کتاب صحبت و گفتگو گردد.