یکشنبه, 18 شهریور 1403

گروه سرمایه گذاران و مالکان در صنعت پخش

سرمایه گذاری صحیح و هدفمند باعث پایداری اقتصادی، حفظ و تقویت اقتصاد ملی، تامین منابع مالی و کاهش فقر و عدالت اجتماعی خواهد شد.
سرمایه گذار کیست؟
در تعریف ساده، سرمایه گذار می‌تواند یک سازمان یا یک فرد باشد که با هدف کسب سود، دارایی خود را در اختیار یک پلتفرم و پروژه قرار می‌دهد. سرمایه گذاران می‌توانند بسته به اهداف خود سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاران بزرگ به طور معمول، دید بلند مدتی به سرمایه گذاری خود دارند.
سرمایه گذار با همفکری اعضا هیئت مدیره می‌توانند بخشی از سرمایه خود را در اختیار یک پروژه دیگر قرار دهند. در دنیای واقعی این امر را به صورت متعدد مشاهده می‌کنیم که شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در دیگر شرکت‌های بزرگ و یا حتی چند استارتاپ کوچک سرمایه گذاری می‌کنند.
در دنیای امروز سرمایه گذاری به عنوان یک عمل بسیار سودده شناخته می‌شود. به همین خاطر افراد سعی می‌کنند در کنار شغل اول خود، به سرمایه گذاری نیز بپردازند.
سرمایه گذاری چیست؟
حال می‌خواهیم با مفهوم خود سرمایه گذاری آشنا شویم. چرا که تمامی اعمال یک سرمایه گذار، در سرمایه گذاری خلاصه می‌شود. سرمایه گذاری به کاری گفته می‌شود که افراد سرمایه گذار برای کسب سود انجام می‌دهند. در علم اقتصاد، سرمایه گذاری کاری است برای کسب سود، با استفاده از تخصیص منابع مالی به یک پروژه یا پلتفرم. پس اگر منابع مالی (به طور معمول پول) خود را صرف خرید یک دارایی کنید، در حقیقت سرمایه گذاری کرده‌اید.
خرید خانه، زمین، طلا و سکه از رایج‌ترین شکل‌های سرمایه گذاری در کشور است. اما سرمایه گذاری در مراحل بالاتر، به دارایی‌های دیگری نیز اختصاص می‌یابد. به طور مثال افراد می‌توانند منابع خود در دارایی‌هایی مانند سهام شرکت‌ها، سرمایه گذاری در راه اندازی یک شرکت و تجارت نیز سرمایه گذاری کنند. سرمایه گذاری همیشه کاری  با ریسک خواهد بود. چرا که سرمایه گذاری می‌تواند به صورت یک شمشیر دو لبه باشد. لذا در برخی مواقع، علاوه بر این که سرمایه گذاران هیچ سودی کسب نمی‌کنند، تمامی منابع مالی اختصاص داده شده خود را نیز از دست می‌دهند.

اهمیت و لزوم سرمایه گذاری بلندمدت در صنعت صنعت پخش
یکی از رویکردهای سرمایه گذاری، سرمایه گذاری بلندمدت است. این رویکرد، سرمایه گذاران را از مزایای قابل توجهی برخوردار می سازد که از جمله آن ها می توان به حفظ ارزش دارایی در برابر تورم، عدم اتخاذ تصمیمات عجولانه، و امکان تعدیل ریسک سرمایه گذاری اشاره کرد.
لذا صنعت پخش میتواند در صورت آگاهی صاحبین سرمایه و مالکان در چگونگی فعالیت و کنترل صحیح ریسک های پیش روی خود، یک سرمایه گذاری مناسب و سود آور باشد.
لذا ما در گروه صاحبان سرمایه و مالکان تلاش خواهیم کرد تا این روش های افزایش سود دهی و رشد سرمایه را در اختیار اعضای خود قرار دهیم.